mandag 24. mai 2010

Litt seint ute som vanlig



I våres fant jeg ut at eldste trengte ei ny lue. Sydde den nesten ferdig, så blei den liggende helt til nå i kveld. Gjorde den ferdig og prøvde ut litt stempelmoro. Sånn ca 1 måned for seint. Tviler på at det kommer flere dager denne kan brukes på denne siden av sommeren. Men da er den i hvertfall klar til høsten =P Hvis passformen viser seg til å være bra (prøvedokka er i seng) kommer jeg til å legge ut mønsteret.

Stoff: Grønn og blå jersey(?!!?) fra stoff og stil.
Mønster: Fòret vårlue, eget
I steden for merkelapper prøvde jeg meg på stempel denne gangen =)

3 kommentarer:

Litefrø sa...

Så stilig med stempel på! Flott lue!

Anonym sa...

Skikkelig kul lue - guttungen min hadde besvimt av den (Den er jo grønn skjønner du mamma...). Hvor har du kjøpt stempel til stoffet? :D Jeg hater å sy på lapper... (og strykemerker holder jo ikke akkurat for lenge)

Har lagt igjen en award til deg hos meg om du vil ha den. Håper du får mye besøk :)

Ha en fin dag!

-mairapus

mona sa...

Jeg har ventet i spenning på oppskriften jeg :) Ble den ikke vellykket, siden du ikke har lagt den ut? Eller har du bare ikke kommet så langt?
Jeg har også tenkt på å prøve å sy lue. Har funnet en oppskrift som jeg tenkte å prøve meg på, men er litt usikker på hvordan jeg skal klare å få til riktig størrelse. Dessuten aner jeg ikke hvilken funksjon jeg skal bruke når jeg ikke har overlock på symaskinen...

Har du noen tips å komme med kanskje? :)