mandag 23. februar 2009

Vinterferie! /Our winterholiday!

Endelig fikk vi rota oss opp på hytta(svigers) en tur - lenge sia sist. Og vi har kosa oss så mye!!! Vi dro opp torsdag etter masse forsinkelser, hehe! Skulle egentlig dratt onsdagen, men fant jo ut at vi ikke da ville ha vært framme før i natta. Og på torsdagen fant jeg jo plutselig ut at jeg trengte skisko og vintersko...fikk endelig kjøpt meg sånne Sorel-sko som jeg har hatt lyst på lenge - de er så gode =)
Fredag dro vi ut på vår første ordentlige skitur på jeg veit ikke hvor lenge...at jeg ikke hadde skisko i riktig størrelse sier jo sitt, hehe! Mase fikk jo ordentlige ski til bursdagen sin og var kjempeflink synes vi. Sander var grinete helt til vi kom fram til løypa og fått på han treskia med stropper på - da blei han så blid atte og gikk så fint som bare det! Eneste var at Mase måtte ofre den ene skistaven sin. Pappan har kledd på Sander 2 luer, hehe!

Her er gutta på rad og rekke =)


Å gå samme veien tilbake som vi kom var ikke så gøy, og to store gutter blei plutselig slitne...så da fikk mammaen 3 gutter å dra på i pulken! Men var ikke så gærent likevel - likte veldig godt å gå med pulken, hadde sett for meg at det var skikkelig ekkelt på forhånd.



Fredag ettermiddag kom Stjerten, Bjogun, Prinsessa og Alven opp på hytta - hadde med seg deilig biff som vi koste oss med den kvelden - og jentene vant i hvist(kortspill) som vanlig! Lørdag dro vi avgårde 9 stk på skitur og hadde med oss ved, pølser og varm kakao. Bestemte oss for å ta en snarvei fram til de oppkjørte løypene - og det er vel kanskje ikke noe sjakktrekk for kidsa som skal lære seg skiglede...eller Stjerter med tung bæremeis, hahaha! Kan såvidt se hytta øverst til høyre på bildet.


Her har vi kommet fram(til dit hvor kidsa var lei av å gå på ski...) til camp-plassen...gutta-krutt får i gang bålet og kidsa hviler.


Skal jeg ha noen bilder av meg selv, må jeg som vanlig ta dem selv...ut på tur, aldri sur! Bare litt kald...


Det tok ikke så lang tid før både små og store begynte å bli kalde og leie, hehe! Så blei ikke lange rasten før vi satte snuta hjemover igjen. Men når vi fikk tilbake varmen igjen blei alle glade, og når vi kom til hytta blei vi ute å lekte og sklei en stund - kjempegøy! Det hadde også begynt å snø endel som dere ser...



Lille Chris er jo bare verdens mest tålmodige for tida! Kosa seg visst i pulken han - sov godt også =D



Søndag bestemte vi oss for å skli mer - å skli er nemlig ikke bare gøy for de små! Så da dro vi til Vierli - og blei veldig positivt overraska over hvor småbarnsvennlig det var der. Dit skal vi dra oftere!!!



Mase og jeg har nettopp kommet av heisen og er klar for ny runde!


Gutta mine inni en diger, ja litt diger da, snøhule som ungene klatret oppå og sklei på utsida. Chris koste seg i meisen...der kan han nemlig sitte å følge med =) Tålmodig som bare det, lille vennen!
Som dere ser har vi kost oss sinnsykt! =D Håper dere også har hatt en fin vinterferie!!!

BTW: Må bare fortelle hvor fornøyd jeg er med kompaktkameraet vårt altså...har glømt å bruke det i det siste(brukt speilet), men bildene blir så bra =) Er så gøy å bli overraska over hvor fine bildene er på PC`n enn omvendt, hehe! Og det opplever jeg ofte med Fuji`n. Er jo ikke i salg lenger, og jeg har mista det i bakken noen ganger....så gruer meg til det streiker! Men gubben forteller at Fuji er på vei med nytt fancy kamera som visstnok skal være rått - så da gjenstår det å se!









2 kommentarer:

Lela sa...

Så nydelige gutter du har Unepune :) Så ut som dere hadde en kjempekoselig tur

Hannes hage sa...

For en flott gjeng! Skjønne gutter.