onsdag 10. desember 2008

Blått!

Jeg har strikket! Fikk plutselig ånden over meg, og prøvde for første gang et mønster fra Nøstebarnboka - et mønster som var lett å forstå(for meg til og med!) og en lue som satt veldig godt på hodet og ørene til mellomste. Brukte ikke samme garn og pinner som anbefalt, men den passa 2-åringen akkurat likevel - ikke verst!

Mønster: #1938 Barnelue med øyreklaffar, Strikk til Nøstebarn
Garn: Sandnes Alpakka
Pinner: Strømpepinner nr 3,75
Størrelse: 2 år(og passer til 2 år gammelt barn, hehe!)


Spiralsokkene har jeg strikket i østlandsgarn(?) på pinner 3,5 eller 4 eller noe deromkring trur jeg! De skulle egentlig være til mellomste de og, men blei voksenstørrelse gitt! Oppskrift fra http://garnstudio.com/.


Dette blå bommullsøstet fikk jeg i julekalenderen 8. desember - tusen takk Hobbyvenn =D 9. desember fikk jeg en gave som er spist opp =P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. :-)
Så flotte spiralsokker du har laget.Skikkelig nydelig farge.
Ha en fin uke.
Klem fra Unni. .-)

Anonym sa...

Jeg er imponert over hvor fort dere klarer å produsere noe jeg da... egentlig nesten overveldet! Hmm.. Du er jammen meg flink!! :-)

nragnhild sa...

Oi! Kanskje jeg må kjøpe meg nøstebarn-bok, for den lua så veldig både fin og praktisk ut! :) Og fargen på spiralsokkene var smashing :D